Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2007

Για τους φίλους που αγαπάω

Καρντάσηδες,

Η σημερινή μέρα φέρνει αναπόφευκτα πολλές και ισχυρές αναμνήσεις.
Κάθε χρόνο του Αγίου Αντωνίου, μαζευόμασταν στο σπίτι και το μυαλό κάνει διαδρομές Σαββατοκύριακο Αγίας Θεοδώρας-Χαλδίας, σε συνάξεις τύπου "demolition party", με τα βυνίλια σε σακούλες (αν όχι σε κουτιά!) να ανεβοκατεβαίνουν στον ανελκυστήρα και να εναλλάσονται στα πικ-άπ (αρχής γενομένης με το ιστορικό μονοφωνικό Garrard του πατέρα μου...). Σε κάποιο από αυτά τα παρτάκια κάποιος έκανε κάποια πρώτα βήματα προσέγγισης μιας συμμαθήτριας ή μιας νεοεμφανιζόμενης κοπέλας στην παρέα, αργότερα μπήκαν και οι κοινωνικο-πολιτικές συζητήσεις. Και βεβαίως, ανανεώναμε το ραντεβού για το επόμενο πάρτι, στου Μαυρίκιου ή στην Μακένζυ Κίγκ, ίσως να μπερδεύω τη σειρά. ("Να κρατάτε τις παιδικές φιλίες, ρε! Αυτές θα σας μείνουν στη ζωή σας", μας προέτρεπε ο κυρ-Γιώργος όταν μας "τρακάριζε" Μακ. Κιγκ και Αγίας Σοφίας γωνία. Νά 'ξερες πόσο δίκιο είχες Γιατρέ...)

Προσπάθησα να κρατήσω το έθιμο αυτό και εδώ στην ξένη χώρα, το κατάφερα αν και οι συνθήκες και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα είναι πολύ διαφορετικές. Βασική διαφορά, οι παρέες...

Ο "διπλανός", μου εύχεται να μην με πιάνει ο νόστος, μάλλον τον απογοήτευσα.
Για τον νόστο ο λόγος, και γι'αυτό απόψε "αφιερώνω εξαιρετικά στους φίλους μου" δύο τραγούδια: τον "Γυάλινο Κόσμο", του Καζαντζίδη (που άκουσα και ένοιωσα περισσότερο τα τραγούδια του όντας εκτός Ελλάδος) και το "Για πού τό 'βαλες καρδιά μου", του Ορφέα Περίδη (κι ας έμελλε τα θραύσματα της φωτοβολίδας του να φωτίζουν από τότε ένα μικρό-κρυφό μου όνειρο).

Και εύχομαι άλλο ένα όνειρο να εκπληρωθεί με τη γέννηση της κόρης μου...

3 σχόλια:

σταυρος είπε...

μπραβο ρε αντωνη ωραια τα εγραψες.
με το καλο και η κορη
αντε να σου πω και ενα καλο νεο, και εμεις περιμενουμε μωρο, ειμαστε στο τελος του 3ου μηνα.
να περνας και εισαι καλα και φυσικα the whole family!!!!!!

mgpolitis είπε...

Αντώνη τα χρόνια πολλά, έστω και με μιά μέρα καθυστέρηση. Χθες ήμουνα off-line όλη τη μέρα. Το θυμάμε και 'γω αυτό που έλεγε ο κυρ-Γιώργος και είχε μεγάλο δίκαιο. Μπράβο ρε Ντόντο που μας το θύμησες... το έχουμε ανάγκη να το ακούμε νομίζω. Να σου αφιερώσω για την περίσταση ένα στοιχάκι από το "Μακρύς Χειμώνας" των Χαίνηδων:

Με τ' ουρανού τα ντέρτια κι αν πηγαίνω, μικρή, να μου συμπαθείς
Σαν την παλιά παρέα συνεπαίρνει και πως να την αρνηθείς
Θέλω να σου μιλήσω για χαμένες πατρίδες, αλλοτινές
Προτού γεννούν και εκείνες παραμύθια και θύμησες μακρινές
Πατρίδα αλαργινή ρίχνει με το σταμνί μακρύς χειμώνας
(...)
Ψεύτικοι οι θεοί, τα θαύματα και οι γιορτές παζάρια

Πολύχρωμα, φανταχτέρα μα ψεύτικα ταξίδια
Που δεν αλλάζουν τίποτα κι όλα απομένουν ίδια
Δε με τρομάζει ο χρόνος καβαλάρης, μικρή μου κι αν με περνά
Μόνο σαν παίρνει φίλους στην καρδιά μου ραΐζει και με γερνά
Όσα ζευγάρια μάτια έχω ζήσει και πια δεν ξαναθωρώ
Τόσα ζωής κομμάτια έχω αφήσει στο δρόμο και προχωρώ
Το τέλος παγερό μοιάζει με τον καιρό η μοναξιά μας

ΜγΠ

has είπε...

Ρε σεις , ή ΔΕΝ διαβάζετε τι γράφουν οι συμμαθητές σας ή είστε ΚΟΛΟΚΥΘΕΣ ( ποιός ΚΑΘΗΓΗΤΉΣ μας το λεγε αυτο?)....
ρε Μωρίς , αυτό το ποίημα μάλλον σε μνημόσυνο ή σε τριήμερο..προοριζόταν ...
Γιορτή είχε ο άνθρωπος , όχι ...
Είδες όμως " ψευτικους Θεούς " και σ άρεσε .....προπαγανδιστή!

Με το καλό η κόρη...Αντώνιε!