Πέμπτη 5 Απριλίου 2007

Θέμης, ο συντηρητικός και βραχυκυκλωμένος είρωνας

1. Θέμης και ειρωνεία
‘Τώρα το τι ταίζω το μυαλό μου είναι δυστυχώς ή ευτυχώς ,είναι συνήθως ασφαλιστικού και νομικού αντικειμένου θέματα και δεν έχω και πολύ μυαλό και χρόνο για ανάγνωση ιστορικών απόψεων και τοποθετήσεων..(sorry..)’

OK, κατάλαβα ότι είσαι busy-busy και διαβάζεις μόνο ότι αφορά δουλειά. Δεν καταλαβαίνω όμως το ‘ευτυχώς’ που κοπανάς. Θεωρείς ότι, με την παιδαριώδη δήθεν ειρωνεία σου, μπορεί να είναι και καλό να μην διαβάζεις και κάτι άλλο? Όσοι από εμάς έχουν το χρόνο και τη διάθεση για να διαβάσουν πέρα από τα επαγγελματικά δηλαδή είμαστε αργόσχολα ούφο... Α, ξέχασα, sorry..

2. Θέμης, όπως Παπαθεμελής
‘δεν μου αρέσει καθόλου εν μιά νυκτί να παίζουν κάποιοι(βλ.ιστορικοί)με μια ολόκληρη θεώρηση ενός λαού,ειδικά εάν αυτή έχει να κάνει με βαθιά θρησκευτικά πιστεύω ...’

Οι ιστορικοί έχουν αντικείμενο μελέτης τη «θεώρηση ενός λαού». Εάν δες σου αρέσει ο επιστημονικός τρόπος προσέγγισης είναι δικαίωμα σου. Δεν μπορείς όμως να επιβάλεις σε ένα διακεκριμένο επιστημονικό πεδίο της δικές σου ιδεοληψίες. Τα θρησκευτικά σου πιστεύω είναι κάτι που αφορά τον ιδιωτικό σου χώρο. Τα σχολικά βιβλία ιστορίας δεν μπορεί να γράφονται για να ικανοποιούνται χριστιανοί φονταμενταλιστές.
Τα δικά σου πιστεύω δεν αποτελούν επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη. Εσύ μπορεί να νομίζεις πως ότι γράφει η παλαιά διαθήκη είναι αλήθεια και πως ο κόσμος έγινε όντως σε έξι μέρες και πως η εξελικτική θεωρία είναι λάθος. Στο παραπάνω μπορείς να προσθέσεις ότι άλλη ανυπόληπτη θεωρία είναι μόδα. Ξανά, δικαίωμα και πρόβλημα σου. Μακριά όμως από τα σχολεία και από την διδακτική πρακτική.

3. Θέμης, όπως σύγχυση
‘Θεωρώ ότι ζούμε στην εποχή της υπερπληροφόρησης αλλά με τρόπο κ α ι καταστροφικό ,χωρίς μέτρο, με συνέπεια να χάνονται συχνά η ουσία ,οι αρχές, τα βασικά πιστεύω κ να δημιουργείται ανασφάλεια και προβληματισμός. ΑΥΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ?’

Εμφανώς προστατεύεσαι επαρκώς από την υπερ-πληροφόρηση, σε βαθμό μάλιστα που μάλλον είναι υπερβολικός. Ο όρος ‘information overload’, που μεταφράζεται υπερ-πληροφόρηση, είναι ένας τεχνικός όρος. Βασικά αφορά τη διαχείριση της πληροφορίας από τις επιχειρήσεις, αλλά όχι μόνο από αυτές. Εάν το θέμα σε ενδιαφέρει δες εδώ για αρχή. Τώρα τι σχέση έχει αυτό με τα (άντε πάλι) ‘πιστεύω’ δεν ξέρω. Ούτε ανασφάλεια, ούτε προβληματισμός υπάρχει.
Όσο για τα παιδιά μας, θέλω τουλάχιστον ίση πρόσβαση στη πληροφορία και δεν θέλω κανένα μεγάλο αδελφό να αποφασίζει πόση και ποια θα είναι αυτή. Πρόσεχε γιατί ο δρόμος που βαδίζεις ακούγεται επικίνδυνος και οδηγεί σε ολοκληρωτικού τύπου κοινωνικά μορφώματα.

Υ. Γ.
Διαβάστε εδώ (pdf) μια ενδιαφέρουσα μελέτη για τα στερεότυπα στην παρουσίαση των Τούρκων στην Ελληνική ιστορία και λογοτεχνία.

5 σχόλια:

has & tas είπε...

Αγαπημένε μου Μαυρίκιε ,
cool down ,baby...
Κατά τα λγόμενά σου , υπάρχει μόνο η Επιστήμη κ η Τεχνοκρατία στη ζωή. Εγώ πιστεύω ο΄τι δεν αρκεί.
Όταν με το καλό γυρίσω , θα σας στίλω τη θεώρηση του Αινστάιν για την επιστήμη.
Τώρα φεύγω για Παλιούρι!
Καλή Ανάσταση ΜΕ ΑΓΑΠΗ ,σε όλους !!!
ΘΈΜΗς

stavros είπε...

1 βδομαδα δεν μπηκα στο site και απο εκει που το ειχα "frozen" το βρηκα καυτο.
ειλικρινα δεν ξερω απο που να αρχισω και πως να τελειωσω, οποτε αρχιζω με το να ευχηθω να ειστε ολοι καλα να περασετε ολοι καλα, να ξεκουραστειτε και να χαρειτε τα αγαπημενα σας προσωπα.
Εξαιτιας του γεγονοτος οτι ειμαι πολυ κουρασμενος θα πω πολυ λιγα πραγματα και θα επανελθω :
Η αληθεια ειναι οτι καλως ή κακως δεν εχω ασχοληθει πολυ με το θεμα, αλλα ας αρχισω απο το τελος. νομιζω maurice, οτι απο αυτα που διαβασα δεν συμπεραινω πουθενα οτι ο Θεμης ειρωνευεται και θεωρω τον τιτλο του topic λιγο υπερβολικο. απο εκει και περα, αν και νομιζω οτι στο θεμα της Ιστοριας (αλλα κα των θρησκευτικων προσθετω εγω) και του τροπου διδαχης τους στα παιδια ειμαι πιο κοντα στη δικη σου αποψη, αντιλαμβανομαι οτι ο λογος σου εινα λιγο αυταρχικος ως προς το πως πρεπει και οι υπολοιποι να αντιλαμβανονται ολα τα σχετικα θεματα.
σιγουρα πολλα απο αυτα που εχουμε διδαχθει ειναι αν οχι ψεμα , υπερβολες (αυτο πιστευω, δεν ειναι ιστορικα τεκμηριωμενο), οπως π.χ. δεν εινια δυνατον τον Μ.Αλεξανδρο να τον θεωρουμε ηρωα οταν εχει σφαξει χιλιαδες μονο και μονο γιατι ηταν Ελληνας και τους Τουρκους να τους θεωρουμε σφαγεις (που σιγουρα και αυτοι ηταν) πιστευω ομως οτι συγκεκριμενοι χαρακτηρισμοι σου (ιδιως αυτοι που εεχουν σχεση με τη θρησκευτικη πιστη του θεμη) εινια αφοριστικοι.
πιστευω οτι πανω απο οποιαδηποτε διαφωνια σε οποιοδηποτε θεμα ειναι
σημαντικο να δειχνουμε σεβασμο στις αποψεις του αλλου.
τα υπολοιπα συντομα με τις αρχικες ευχες μου να τις επαναλμαβνω και παλι τωρα!!!
τα λεμε

Gregory είπε...

Skap δεν το πιστεύω ότι δεν πήρες είδηση την αναζωπύρωση!
Να μην εφησυχάζεις το ηθικο δίδαγμα.
Η πρόφαση του Μαυρίκη για ειρωνία ,είναι για φούλ επίθεση!

Greg

Antonis είπε...

Ωπα!
Παιδιά, ξύπνησε η "ξεφωνημένη" κουμπάρα... Καλώς τονε το Σταυράκη!... Θα έρθει η σειρά σου, θα σε περιλάβω του λόγου σου για εκείνα τα υβριστικά που μου έγραψες... Αλλά πρώτα θα απαντήσω στον Θέμη και τα σοβαρότερα θέματα που άνοιξε η "διαμάχη" για το βιβλίο της Ιστορίας.
Παλιο-Λουλού... καλά σου τα γράφει ο Γρηγόρης,... εσύ, παλουκάρι μου, "αγρόν ηγόραζες", αλλά τον αγόρασες εκτός σχεδίου και με τις νέες αντικειμενικές αξίες!!!!

stavros είπε...

ΜΑΥΡΙΚΙΕ SOS!!!!
Καποια λαλακια εκανα με τον κωδικο μου, και μπαινω στο blog αλλα μονο σχολιο μπορω να γραψω, δεν μπορω ουτε να το διορθωσω ουτε να ανοιξω νεο topic, μηπως πρεπει να μου να ξαναστειλεις τηνπροσκληση??????

Μωρη DODOLETA πως και ξαναβρηκες το δρομο του διαδικτυου?????
ασε τις μπουρδες και πες ποτε γεννατε με το καλο???